Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2008 06:37 - Историята на Бялата кобила ІV
Автор: jacksparrow Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2549 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 27.03.2008 12:54


Серт Йордан отпи от паницата и обърса гъстите си мустаци:

Беше се случило онуй, което рано или късно трябва да стане. След време, когато бях уловил и Черния жребец и Бялата кобила, аз разбрах цялата истина. Младият кон беше жестоко изпохапан. Ясно си личеше кое е любовно ухапване и кое отпечатък на смъртна ненавист.

И в онзи час при потока аз намерих това, дето ми трябваше ключа към Бялата кобила. Нямаше никакво съмнение, че тя е дошла при потока заради Черния жребец

- Защо? Не искам да гадая. Но аз вече знаех как ще хвана! Най-напред трябваше да уловя неразумния жребец. Той често се отделяше от табуна и можеше лесно да се издебне. Като го хвана мислех си, ще го вържа. От мъка по изгубената си свобода той ще зацвили и Бялата кобила ще дойде.

Така и стана.

Похитих Черния жребец. Издебнах го и метнах на врата му. Дълго скача той.   Дълго не ми се покорява, а когато се измори, погледна ме с цялата си неизказана мъка и се призна за победен. . .

Два дена и две нощи чакахме Бялата кобила. Но тя не идеше. Табунът беше изчезнал неизвестно къде. Дълго се взирах с бинокъла нищо не се виждаше. Капнал за сън, на третата нощ съм заспал. И на разсъмване... усетих, че някой ме милва. Може би съм сънувал, че някой ме гали. Кой знае! Събудих се и не смеех да отворя очи, не смеех да мръдна, а чувствах топъл дъх съвсем близо до лицето си. Това се случи на Мара Гидик, на връх Русалка ...

Стисках очи, защото ме милваха така, както ме е мил­вала само една жена, тази, за която бях купил булчинска премяна ...

Серт Йордан се загледа нанякъде. Лозницата зашумя, Нищо не се чуваше. Само Сертйорданица тихо изплака до мене.

...Извръщах се едва, сякаш се боях да не разваля някаква магия поде Серт Йордан, и видях Бялата ко­била ...

И? не се стърпя Грозданка.

Това е цялата история ...

Не, тя едва сега започва прошепна Тодю.
Вуйчо ми долови недоизказаните думи и добави:

Кога започва любовта, никой не знае... Но всеки усеща кога е дошла. Понякога тя връхлита или се връща като отприщена вода и помита всичко...

 

***

Имаше само бяла кобила. Скача и развява грива. Серт Йордан слиза от връх планината. През Агликина  поляна,  през  Равна  и   през  Зеленич.   И от Разбойна все покрай Луда Камчия... Весел е Серт Йордан. Пее и се провиква. Най-хубавата между момите го обича. Чака го. И не от вчера, и не от оня ден. Три години. Идват да я искат от далечно село. Серт Йордан не трепва.

Шидер Сербезов млад вдовец праща стройници Серт Йордан не праща. Не се е наяздил на буйни коне... Но сега ще я причака на извора и ще я грабне.



Тагове:   кобила,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jacksparrow
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1590413
Постинги: 38
Коментари: 607
Гласове: 2243
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930